Tickets

Wie houdt er niet van de opera met zijn mooie verhalen? Melodieën die de personages en emoties beschrijven en die ons bijblijven, zelfs nadat we het theater hebben verlaten. Voor veel componisten werden die melodieën en aria's een inspiratie om instrumentale kamermuziekwerken te creëren. Sommigen verwerkten de motieven in de variaties, sommigen gebruikten een grotere ‘vermomming’ en lieten het aan de luisteraar over om de bekende melodie te herkennen. Er waren componisten die motieven van hun collega's leenden en anderen gebruikten hun eigen opera's als inspiratiebron. Die kamermuziekwerken brengen een ode aan de menselijke stem, theater, komedie en drama en laten ook ruimte voor onze eigen fantasie.

Ludwig van Beethoven (1770 – 1827) – 7 variaties voor cello en piano gebaseerd op een thema Mozarts opera ‘Die Zauberflöte’ WoO 46 (1801)

Ketevan Roinishvili, cello
Ketevan Badridze, piano

Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1791) – Hoornkwintet in Es gr.t. KV 407 (1782)
Geen tempo aangegeven
Andante
Allegro


Sergei Nakarakiov, flugelhorn
Baiba Skride, viool
Ivan Vukčević, altviool
Christoph Vandory, altviool
Raphael Paratore, cello

Gian Carlo Menotti (1911 – 2007) – Cantilena e Scherzo (1977)

Gwyneth Wentink, harp
Natalia Gabunia, viool
Pinchas Adt, viool
Ivan Vukčević, altviool
Raphael Paratore, cello

Mikhail Glinka (1804 – 1857) - Divertimento brillante gebaseerd op Bellini's "La Sonnambula" (1832)

Frederieke Saeijs, viool
Pinchas Adt, viool
Christoph Vandory, altviool
Raphael Paratore, cello
Ying Lai Green, contrabass
Nino Gvetadze, piano

Tickets € 35


Vermomde opera