Jeugdige aanbidding, angst en terreur, pastorale sensualiteit en rituelen zijn de rode lijn in Ravels Chansons Madécasses en Stravinsky’s Sacre du Printemps. Waartoe zijn wij als mens in staat en hoe ver kunnen onze verlangens of ambities ons brengen? Ravel reflecteert op racisme, slavernij en sensualiteit in zijn Chansons Madécasses en Stravinsky beeldt een heidens ritueel uit waarbij een maagd, bewaakt door wijze oudsten, zichzelf dood danst om de woede te verzachten en zichzelf op te offeren voor de God van de Lente.

Zuid-Afrikaanse traditional Umhome
Wendy Kimani, zang

Maurice Ravel (1875 – 1937) Chansons madécasses voor sopraan, piano, fluit en cello (1925/26)
Nikki Treurniet, sopraan
Marianna Shirinyan, piano
Juliette Hurel, fluit
Maja Bogdanovic, cello

Igor Stravinsky (1882 – 1971) Le sacre du printemps, transcriptie voor twee piano’s op.15a (arr. Stravinsky) (1911/12)
Nino Gvetadze, piano
Marianna Shirinyan, piano

Tickets: € 38,50
De kaartprijs is exclusief transactie en/of servicekosten. Vanuit serviceoogpunt betaal je slechts één keer transactiekosten per bestelling.


Delft Chamber Music Festival